tiistai 14. heinäkuuta 2015

Tunnesyöjäpaskiainen

Minut on tuomittu epäonnistumaan.
Saamaan kaikki paska niskaani.
Vahinkoja, epäonnea, huonoa tuuria, huolimattomuutta.
Tai sitten vain olen paska.
Olen suuri suunnaton katastrofi, joka joutaakin epäonnistumaan.
En vain osaa onnistua.
En osaa epäonnistuakaan.  Vaikka epäonnistun, en ymmärrä hyväksyä sitä ja siitäkö paha ja paska olo entisestään pahenee. Jos osaisi epäonnistua, niin sehän olisi vain juttu josta oppii tulevaisuutta varten ja harmitustakaan ei juurikaan tuntisi.

Minulla on hajalla tällä hetkellä tiskikone, auto, mopo, suhde lapsiin, suhde puolisoon, suhde vanhempiin ja suhde sisarruksiin. Ne asiat, mitkä eivät menneet rikki ihan vanhuuttaan ja huonouttaan niin olen onnistunut omakohtaisesti ryssimään. Ihan tekemättä mitään.
Olemalla vain tuomittu epäonnistumaan. Olemalla ihminen, jota tulkitaan ilmeistä ja puheista siten, että tarkoitan pahaa. Vaikka en tarkoita. Kaikki mitä teen on pahaa ja väärää, ilmeilty väärin ja sanottu väärin ja väärillä äänenpainoilla. Olen ihminen, joka ei osaa puhua oikein, ilmeillä sanomisensa yhteydessä mitään oikein ja äänenpainotkin ovat pielessä. Tulee mahtava itseluottamus kun omat omaiset tulkitsevat minua näin. En tajua mistä tämä väärinymmärrys tulee. En vain osaa. Hulluinta on, että minä puhun ja ilmeilen ammatikseni. Menestyksekkäästi. En tajua. Enkä tuokin menestys on harhaluuloa. OIkeasti minua vain siedetään. Itsetunto on mukavasti lomalla häipynyt taivaan tuuliin.

Olen kyllästynyt myös itseeni. Tähän läskivuoreen. 14 kiloa tarkkaan ottaen on liikapainoa. Allit roikkuu surullisena ja selluliittisena hinkaten kylkiä. Hyllyvät reidet hinkkaavat myös toisiaan vasten. Onneksi ei ole hellettä. Hikoilevat ja nihkeät reidet, jotka hinkkaavat toisiaan vasten on vielä ällöttävämpää. Maha roikkuu. Alushousut eivät kuitenkaan uppoa ja pysy mitenkään hyllyävän mahan päälle, vaan ne kääriytyvät rullalle ja menevät vauhdillä kohti alapäätä. Rullalla olevat alushousut on suurinpiirtein yhtä paska olotila kuin hinkkaavat reidet. Yhtä ällö on myös se, että ei millään tahdo löytää kohtuuhintaisia sukkahousuja, jotka todella ylettyisivät haaroihin asti. Ne haluavat myös jäädä puolitiehen. Joten rullalla olevat alushousut ja haarukasta liian lyhyet sukkahousut ovat yhteisvaikutukseltaan raivostuttavan inhottavia. Nyt kesällä vaikka helteitä ei olekaan, niin lenkillä vatsan alus hikoilee rullautuneet housut märäksi. Kun housut ovat kerran rullautuneet roikkuvan mahan löllötaskuun, niin hinkkaushaavat eivät enää tuskin ole kaukanakaan.

Kaikesta tästä omasta paskatilasta ei tunnu olevan poispääsyä. Heti kun sisarrusten kanssa tuli riita, tuli myös vatsa ylenmäärin täyteen. Heti kun minun ilmeet eivät olekaan sellaiset kuin kuvittelin, niin juoksen suklaalevylle. Heti kun äänenpainoni menikin niin pieleen, että lapset väärinymmärtävät minun, otan jääkaapista kaikki mitä mieleen tulee ulos ja syön kaikki.

Olen epäonnistujaksi tuomittu tunnesyöjäpaskiainen.



4 kommenttia:

  1. Onpas siellä päässä nettiä nyt huono päivä. Joskus vaan tuntuu siltä, että elämä potkii päähän ja kunnolla. Itsekin tunnustaudun tunnesyöjäksi, mistä olen kovasti yrittämässä opetella pois. Tie vaan on pitkä ja välillä aika kivikkoinen, ja aina välillä sitä repsahtaa.
    Auringonpaistetta (sillä tavalla kuvainnollisesti) sinulle ja tsemppiä uuteen päivään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso kiitos tsemppauksesta. Nyt kun kaikki on mennyt pieleen ja kuitenkin ehkä se isoin juttu hyvälle mallille niin ehkä täältä noustaan. Tsemppiä sinullekin.

      Poista
  2. Täällä kans yksi samanmoinen tunnesyöjäpaskiainen! Tänään jumppaohjaaja neuvoi että huonoon mieleen auttaa piiiiiiiitkä venyttely. Ei siis hikijumppa vaan kunnolla hengityksen kanssa toteutettu hyvän olon venyttely. Hän sanoi että aina kun kysyy myrtsiltä ihmiseltä että onko venytelly niin ei kuulemma ole. Ajattelin itse nyt jääkaapille ryntäämisen sijaan eka venytellä pitkään, josko siitä ois apua, en tiiä... Mut jotain lukkoja se kumminkin avaa kuulemma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet ihan oikeassa. Itse olen joogannut vuosikymmenen. Se on MAAILMAN PARASTA TERPIAA. Viimepäivinä olisi vain pitänyt joogata 24/7. No onneksi tänään on parempi päivä ja kyllä tämä tästä. Kiitos tsempistä!!!

      Poista