perjantai 31. heinäkuuta 2015

Kakansyöntiä odotellessa

Perjantai ja viikonloppu edessä. Ensimmäinen löydä ja kalenterimerkinnöiltään tyhjä työviikko oli inspiroiva ja mukava. Kerrankin sai miettiä asioita rauhassa, jutella ihmisten kanssa rauhassa, suunnitella asioita rauhassa. Koko ajan on ollut olo että olen hyödyllinen ja tarpeellinen. Tosin paljon on mennyt ihan höpöhommiinkin. "luovat tauot" ovat olleet välillä verrattain pitkiä. Tänän luova tauko kesti esimerkiksi 1,5 tuntia. Kävin joogatunnilla. Mukava päivän aloitus. Tosin en tajunnut että hikihän siinä tulee.....aika punaposkinen olin ensimmäisessä palaverissa.

Ruokapuolella viikko on ollut oikea mallioppilaan suoritus. Yritän olla kovasti ylpeä itsestäni. Uskon että minulla on ollut hiilihydraatit, proteiinit, ja rasvat ihan kohtuullisen oikealla tolalla. On ollut vihanneksia, kanaa, kalaa, täysjyväruisleipää, hedelmiä, marjoja. Ei ole ollut karkkia, pullaa, kaljaa, ranskalaisia, sipsejä eikä suklaata. En ole myös ylensyönyt terveellisiä ruokia.

Kohtuutta ja terveyttä koko viikko.

No mitä iloa siitä on ollut. Ei vielä mitään.  Paino on tismalleen sama kuin maanantaina.  Iloa sen sijaan oli taas Hesarin artikkelista, jossa käytiin suolisto-ongelmia läpi. Myös ylen Teemalta tuli joku aika sitten hyvä ohjelma  "ihmisen toiset aivot" . Siinäkin käytini suoliston merkitystä läpi.

Minulla kun on suolistossa jokin pielessä. Tosin se ei ole laktoosi-intoleranssi ,se ei ole keliakia, se ei ole syöpä. Miljoona eriasteista tulehdusta ovat edelleen mahdollisuus. Lisäksi minulla jo todettiin että liiallinen antibioottien käyttö on vahingoittanut minun suolistoani pari vuotta sitten.
Niin pitkään olen koettanut laihduttaa ja syödä oikein, että alan pitämään jopa mahdollisena että minulla on niitä ns lihottavia suolistobakteereja. Tulevaisuudessa niistä voi päästä eroon syömällä laihan ihmisen kakkaa. Heiltä puuttuu ko. bakteeri.

Kiva sitä minä olen aina toivonutkin. Että pääsisi syömään jonkun ihmisen kakkaa parantaakseen oman suolistobakteeriston terveeksi.

No, näitä juttuja kirjoitellessa meni mukavasti ruokahalukin. Kakkajutuilla tuppaa olemaan ainakin se positiivinen vaikutus.

No kakansyöntiä odotellessa pitää vain jaksaa ja jaksaa ja jaksaa....ja jos ei jaksa niin voi teeskennellä että KAIKKI ON KUNNOSSA

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti