sunnuntai 8. joulukuuta 2013

10 rasiaa suklaata ei tunnu missään

Olen pimeä. Mietin yhtäaikaa mitä kaikkia ihania herkkuja laitan jouluksi ja samalla mietin että miten saisin itseni kuntoon. Joku viisas varmaan toppuuttelisi minua ja sanoisi, että ei se joulu ja joulusyöminen haittaa. riittää että loput 363 päivää elää ihmisiksi.

Odotan joulua siitäkin syystä, että saan koko suvun luokseni. Sisarrukset perheineen ja vanhempani. Yhteinen joulu on asia, jota oikeasti odotan. Olen varsinainen jouluihminen. Nyt on kaikki joululahjat ostettu. Joulusiivoukset on aloitettu. Lahjat on hankittu. Seuraavaksi alkaa leipominen ja loppusiivoilu.

Aion tehdä kohtuullisen perinteisen joulumenuun.
Harmaasuolattu kinkku, paistetaan ylikypsäksi leivinuunissa.
Teen lanttu- porkkana ja bataattilaatikon.
Punajuuriaurajuustolaatikon teen myös.
 Perunamuusin höystän sulatejuustolla ja kermalla.
Rosollin teen hunajassakeitetyistä porkkanoista, omenasta ja punajuuresta.
En tykkää olleenkaan silli/anjovis ja suolakurkkusotkuista siinä.
Herkkusienisalaatti on hyvin kuohukermainen, siinäkin mukana omenaa.
Suolalohta on tulossa. Isä tuo.
Limputkin on valmiina ja tulevat äidin mukana.
Sitten vain perussalaatti yms lisäkkeet ja kastikkeet pöytään.

Oi että odotan joulua.

Jos jotain haluaisin joulusta jättää väliin, kun mietin viimevuotta, niin suklaan syömisen. Minulla meni peräti 10 laatikkoa juliakonvehteja. Voi taivas, mikä määrä suklaata ja ei tuntunut missään!

Minulla taitaa olla jonkin sortin ongelma ahmimisen kanssa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti