keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Kyllä terveyskeskuksessa osataan!

Olen edelleen sairas. Yritin tänään päästä työterveyshuoltoon. Ainoa aika tälle päivälle oli klo 14.15. Sanoin että aika onnistuu, jos joudun sieltä kello kolmeksi seuraavaan paikkaan. Hoitaja lupasi, että onnistuu. Tulin paikalle 14.12. Ilmoittautumaan en päässyt, kun siellä joku toinen jutteli päivän tapahtumiaan. Odottelin. Hoitaja tuli ilmoittautumishuoneesta ulos 14.20. Ei vilkaissutkaan minua, ei tervehtinyt minua. Ohitti. Olin näkymätön. Kävi lääkärin huoneessa ja meni takaisin rupattelemaan toisen asiakkaan kanssa. 14.28 lähdin pois. Josko ilmoittautuminen ottaa aikaa 15 minuuttia ja minun piti olla jo menossa seuraavaan paikkaan 14.45, niin turha kuvitellakaan että lääkäri minua ehtisi miltään osin tutkia.
Tiivistetysti
Olipa paska palvelu. Palvelulupaus ei pitänyt miltään osin. Minua ei huomioitu miltään osin. Minä lähdin 25 kilometria turhaan ajaneena vastaanotolta pois.

Illalla yritin soittaa terveyskeskukseen. Onneksi vastattiin vaikka kello oli tasan neljä. Kerroin oireeni. Kuumetta, ylävatsa kipeä, kipu säteilee selkään. Pahoinvointia. Valtava väsymys, nukuin lähes koko edellisen vuorokauden. Kestänyt jo kolme päiväää.  Halusin lääkärin ajan. Vastaanottovirkaija oli toista mieltä. Kuule sinulla on ihan selvät närästyksen oireet.

Sinuä närästää!

En ihan ollut asiasta samaa mieltä ja pyystin päästä lääkäriin. Hoitaja ei suostunut. Sen sijaan sain ajan sairaanhoitajalle. Heillä kuulema sairaanhoitajat tutkivat ensin kaikki tällaiset tapaukset, joilla on näin epämääräisiä oireita. Lääkäriin pääsee jos sitten on tarvis.

Nyt minäkin tiedän miksi maksan järjettömän määrän veroja saadaksen yhteiskunnalta palvelua silloin kun tarvitsen. Tästä ei palvelu parane.

Mies toi samariinin ja losec tabletin. Kohta olen varmaan terve.

1 kommentti:

  1. Tutulta kuulostaa. Töykeää palvelua on tullut usein terveyskeskuksissa ja sairaaloissa...

    VastaaPoista