lauantai 7. joulukuuta 2013

Alussa oli läskiä, selkäkipua ja huonoa itsekuria

Olen aina aloittanut ja aloittanut. Kukapa 46-vuotta vanha lievästi ylipainoinen ei sanoisi ihan tätä samaa. Monesti olen onnistunutkin, hetkeksi. Sitten ikään kuin huomaamatta, mutta tunnistaen tilanteen ja kokien  ahdistusta  olen palannut entisiin kurjiin elämäntapoihini ja mittoihini.

Epäilys onnistua projektissa on valtava. Toisaalta olen periaatteen ihminen. Olen antanut lupauksen. Lupauksen olla elämäni kunnossa kun täytän 50. Omat lupaukseni olen pettänyt lukuisia kertoja, mutta enpä juuri muista että olisin jättänyt toiselle antamani lupauksen pitämättä.

Olen nyt kahden tulen välissä. Miten voin onnistua, kun epäilyttää ja miten voin ja ikinä ilkeän 50 vuotta täyttää ellen pidä lupaustani. AAAAAAHHHH!!

Yksi tapa yrittää saada tsemppiä asiaan on tehdä kuntoprojektista mahdollisimman julkinen. Hokea asiaa kaikille. Läheisille, sukulaisille, tuttaville, naapurille, kavereille, työyhteisölle. Koetan näin lisätä painetta itseäni kohtaan. OLE TOSISSASI.

Sitten voi myös alkaa bloggaamaan. Avautua koko maailmalle tuntemuksista. Asioista, jotka auttavat onnistumaan ja asioista, jotka ovat jarruna matkalla. Sen verran reppana olen kuitenkin että en uskalla omalla nimelläni tulla lihavuuden kaapista ulos. Sekin epäilyttää, mitä muut sanoisivat jos minä, siis juuri minä alkaisinkin pohtia läskin ja selluliitin määrää tai viinin ja kermaisen pastan jumalaista yhdistelmää. Mainehan siinä menee. Minunhan pitää julkisuudessa olla asiantunteva, osaava, virallinen ja asiallinen. Ei pokka siis riitä olemaan oma itsensä läskeineen ja kiloineen ja rapakuntoineen blogistien maailmassa. Tässä blogissa joudun todennäköisesti tunnustamaan vajavaisuuteni, huonon itsekurini, kaikki intohimoni. Toivottavasti tulee myös onnistumisia ja tulosta. Menen kohti tavoitetta.

Näillä lähtökohdilla blogi lähtee liikkeelle ja minusta tulee huippukuntoinen 50-vuotias naisihminen. Neljä vuotta aikaa. Pakkohan tämän on onnistua.

4 vuotta,
15 kiloa vähemmän painoa ja rutkasti enemmän kuntoa.
Hyvä lihaskunto, notkeus ja tasapaino kunnossa, ja jaksan juosta 10 kilometriä.

Matka alkakoon!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti