tiistai 13. tammikuuta 2015

Väsymys huijaa aivoja syömään

Olen aina ollut sitä periaatteellista mieltä, että jos ei ole terve, niin ei tarvitse olla terveen elämäntavatkaan. Tämän päivän toimet vahvistavat  sääntöni.

Söin liikaa. En liikkunut mihinkään. En tehnyt mitään.

Ainoa liikkuva osa minussa on ollut suu. Se on jauhanut joko pastaa tai sitten suoltanut paskaa eli tyhjänpäiväistä puhetta ilman mitään kummempaa sisältöä.

Nyt kun ei ole tehnyt mitään, tapahtuu juuri se mitä yksi biologikemistituttavani sanoi. Kun väsyttää ja ei tee mitään niin verensokeri laskee ja pää huijaa sinua luulemaan että olet nälkäinen.

Sen sijaan että kipittää jääkaapille pitäisi vain kipittää pieni  hetki ja verensokeri kuulema taas nousee takaisin normaaliksi ja näläntunne häviää.

Tämäkin tuli taas todistettua. Kuten sanottu olen nukkunut kohtuu huonosti viimeaikoina. Juuri väsyneenä sitä alkaa syömään. Olen koittanut nyt poikkeuksellisesti muistaa tuttavani neuvot ja jättää turhan ruoan syömättä. Sen sijaan olen ottanut pienen huhkintahetken. Siivonnut, lähtenyt ulkoiluttamaan koiraa tai vaikka vain tehnyt pari vatsalihasta tai kyykkyä ja yllätys yllätys nälkä poistuu.

Kyllä ihmisen aivot on tyhmät. Miksi ne ei vain voi kertoa minulle totuutta. Kun on väsynyt on väsynyt? Sen sijaan ne huijaa minula luulemaan että olen nälkäinen.

Eikait siinä . Kun niska ei kerran taivu, niin tänään sitten söin ehkä hieman liikaa. Mutta vain hieman. Huomenna sanon niskassa olevalle lukolleni hyvästit, hierojani saa sen kyllä pois.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti